reklama

Vysoké technické pamiatky Trnavy

Okrem historického centra moje rodné mesto, Trnava, ponúka niekoľko technických pamiatok. Neoficiálnych. V mojich očiach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Trnavský cukrovar medzi technické pamiatky nepochybne patrí. Prečo som ho vybral na prvé miesto? Pretože sa mi spája so všetkými zmyslami. Doslovne. Návštevník mesta obdobie cukrovej kampane ihneď spoznal. Ale pre mňa zápach z cukrovaru neznamenal smrad. Ale spájal sa s jeseňou, obdobím dušičiek, jednoducho detstvo. Odkedy túto technickú pamiatku odstavili, na jeseň mi niečo chýba.

Obrázok blogu

Dnes sa môže cestovateľ orientovať po meste pomocou komína, ktorý je vidieť odvšadiaľ.

Obrázok blogu

Nasledujúce fotografie zobrazujú dve podobné stavby. Účelom. Každá je postavená na opačnom konci mesta a aj architektonicky sú sotva podobné. Prvá je Bellušova vodáreň. Je krásna vo dne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Ako aj v noci.

Obrázok blogu

Mne omnoho bižšia je vodáreň postavená nedaľeko bývalého závodu TAZ. Spomínam si na nespočetné výjazdy s otcom na bicykli, alebo prechádzky so setrami s očami upretými na túto vodáreň.

Obrázok blogu

Tiež sa priznám, že ako dieťa som mal pred ňou rešpekt, ba až strach. Bál som sa, že sa nakloní. Tak, ako na mojom obrázku, spadne na zem a voda zaleje aj náš panelák.

Obrázok blogu
Dušan Steinhauser

Dušan Steinhauser

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudoval som Medzinárodný obchod a vo voľnom čase rád uvažujem a som rád, že môžem. Vždy som hľadal a hľadám ľudí, ktorí by rozmýšlali so mnou. Zoznam autorových rubrík:  Súkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu